woensdag 22 oktober 2008

Gekkenwerk





















Fietsen door grote Amerikaanse steden is gekkenwerk. Zeker als je dat onvoorbereid doet. Ik fiets Austin binnen via US 183. Ik weet dat die overgaat in een tolweg en eerlijk gezegd lijkt me dat prima, want dat zijn overzichtelijke wegen met een brede vluchtstrook. Maar ik durf het niet aan om op Route 183 te blijven fietsen als dit verkeersknooppunt (foto) opdoemt. Mijn geplande route gaat over een van die wegen in de lucht. Is daar een vluchtstrook? Ik weet het niet. Dus bekijk ik de kaart, wijzig ik mijn plan en neem de 620 en 2222. Farm roads zijn dat, maar in werkelijkheid snelwegen en grotendeels zonder vluchtstrook. Komt nog bij dat de 2222 een zeer heuvelachtige weg is.
En dan is het nog een hele zoektocht naar een geschikt motel, niet te ver van downtown. Vanuit het Super 8 Motel aan Interstate 35 waar ik nu verblijf, ga ik op zoek naar een restaurant. Op loopafstand blijkt Stubbs´ Bar-B-Q te zijn gevestigd, waar ik laat op de avond op de patio eindelijk een maaltijd voorgezet krijg. Binnen staat No Quarter, een band die Led Zeppelin nadoet. De komende drie dagen blijf ik in de live music capital of the world.

1 opmerking:

Anoniem zei

John,

Geniet van de muziek.
Ik hoop dat je nog nieuwe te gekke bands ontdekt en anders gewoon super bands / singer-songwriters kan zien optreden.
Ik zag dat jouw grote idool Joe Ely op 24 en 26 oktober optreedt in Austin (Cactus Cafe University of Texas) met Joel Guzman !!!, maar dat had je zelf wellicht al ontdekt.

Liefs Baukjen