maandag 8 september 2008

America´s Next Topmodel

Ze staat erbij hoor, America´s Next Topmodel. Zeker weten. Het televisieprogramma heeft over gebrek aan belangstelling geen klagen in San Francisco. Een hele lange rij jonge meisjes staat op straat te wachten om zichzelf aan te prijzen in een parfumerie die totaal op de kop staat wegens de komst van het televisieprogramma. Op zoek naar nieuwe topmodellen. De twee meiden op de foto staan trouwens niet in de rij. Zij zijn al een stapje verder en in hun felgekleurde kleding stelen ze de show voor het winkelend publiek.
Kleurrijk is ook Lawrence Kulig, die me al na een paar kilometer onderweg te zijn verder helpt. De eerste de beste keer dat ik op een hoek de kaart sta te bestuderen, stopt er direct een auto om me de weg te wijzen. Waar ik naar toe wil? De Golden Gate Bridge, maar ik zoek eigenlijk ook nog een fietsenzaak, want mijn banden zijn nog niet op de juiste spanning en zo´n klein pompje is ook niet alles. Dat komt goed uit! Kulig is ook een fietser en hij woont hier een paar blokken vandaan. Ik fiets achter zijn auto aan en in zijn weelderige tuin helpt hij me aan lucht. Intussen laat hij zijn eigen fietshelm zien, een met veren en ander kleurrijk materiaal opgepimpt exemplaar. En die is niet voor het carnaval of iets dergelijks, nee, Kulig fietst er altijd mee rond. Hij geeft zijn visitekaartje. Kulig, California Artist staat er op. Met een paar slagen heeft de zwaar geschapen fietspomp van Kulig de banden keihard. Ondertussen komt ook de buurman even poolshoogte nemen. O wat leuk, een gast uit Nederland. Maar voor die Nederlander is het tijd om nu echt aan de reis te beginnen. Bye!

1 opmerking:

Anoniem zei

Dat tref jij nou weer, al die mooie meiden die voor je willen poseren.