donderdag 25 september 2008

Escalante Canyon Arts Festival

Bryce Canyon is een van de toeristische trekpleisters van de staat Utah, maar eigenlijk maakt het niet uit of je in een van de nationale parken bent, of gewoon onderweg, de omgeving is vrijwel zonder uitzondering adembenemend. Over Route 12 fiets ik van Bryce Canyon verder naar Boulder en af en toe moet ik in de remmen knijpen om de natuur op foto vast te leggen.
Dat doet ook Carol Brightman Johnson, maar zij doet dat met penselen. Ik ontmoet haar aan Route 12 tussen Tropic en Escalante waar ze aan de kant van de weg aan het werk is. Ze is overgekomen van de oostkust, Connecticut, om mee te doen aan het Escalante Canyon Arts Festival. Met dat evenement wil het plaatsje meer bekendheid verkrijgen en hoopt het bovendien duidelijk te maken dat naast de bekende attracties Route 12 ook een uitstekende bestemming is voor toeristen. En Escalante doet dat dus met kunst, op zich al een prima reden om het plaatsje te bezoeken.
¨Eigenlijk past het niet om kunst in competitieverband te beoefenen,¨ meent Carol Brightman Johnson, ¨maar dit soort gelegenheden zijn wel de manier om aandacht op je werk te vestigen.¨ Eerder dit jaar sleepte ze in Wyoming een belangrijke prijs in de wacht.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag John,

Schitterend ziet dat er uit, de Bryce Canyon. Ik kan me er al helemaal op verheugen dat binnenkort ook te zien. Door jouw verslagen kom ik helemaal 'in the mood'.
Ben wel jaloers op wat jij allemaal meemaakt. Op mijn manier van reizen verwacht ik minder spectaculaire ontmoetingen etc., maar desalniettemin vast ook de moeite waard.
Ik heb even gegoogled op Carol Brightman Johnson. Kunst van haar wordt verzameld o.a. in the US, Canada, Engeland en Spanje. Zij heeft een indrukwekkende staat van dienst qua tentoonstellingen, publicaties en ook prijzen.
Ik heb haar tekeningen/schilderijen ook even bekeken: echt knap werk!