dinsdag 30 september 2008

Kaartje kopen voor het Woeste Wilde Westen




















Voor het Woeste Wilde Westen moet je tegenwoordig een kaartje kopen. Dat maakt het toch wat minder, euh, spannend. Kijk, ze hebben er zelfs voor gezorgd dat de bezoekers niet in het stof hoeven te staan als ze een ticket kopen voor Doc Cranshaw´s Wild West Medicine Show. De attractie is enkele mijlen verwijderd van Moab en dat is maar goed ook, want zo kan ik niet in de verleiding komen om er toch even heen te gaan. Extra mijlen fietsen doe ik liever niet. Bovendien begint de show pas in de avond en in het donker fietsen moet je hier niet doen.
Zodoende beland ik in Woody´s Tavern waar de band Stonefed staat te spelen. Een lokale act die de jaren zeventig terughaalt. Na tien minuten besef ik dat ze nog steeds met hetzelfde nummer bezig zijn. Omstebeurten doen de gitaristen hun ding. Live is dit wel lekker, maar op plaat zou ik er zo zat van zijn. Dat ik er nu zo van geniet, heeft waarschijnlijk ook alles te maken met het gegeven dat het lekker is om eindelijk weer eens een band aan het werk te zien. De op funk en rock gebaseerde sound van Stonefed doet nog het meest denken aan een bijna vergeten band als James Gang, maar dan helaas zonder toetsen.
Nog even terugkomen op het Woeste Wilde Westen. De postbussen aan de andere kant van Moab, op weg naar Monticello, komen toch veel dichter bij het beeld dat ik daarbij heb. Vooral als even nadat ik deze foto heb genomen een pick-up truck in een stofwolk tot stilstand komt en een mouw van een geruit shirt uit de auto wordt gestoken om de post te pakken. Om direct daarna weer in een stofwolk te verdwijnen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hai John,

Prachtig die brievenbussen met de canyons op de achtergrond.
De één krijgt zo te zien wel wat meer post dan de ander als je naar de afmetingen van de bussen kijkt :-)

Anoniem zei

Hallo John,

Ik volg je bijna iedere dag, alleen dan via de PC.
Ziet er allemaal heel erg mooi uit.
Maar ik denk dat je zo langzamerhand begint te verlangen naar de de blubber van de ATB-toertochten.

Veel plezier nog,
Groet, Theo