dinsdag 9 september 2008

Middle Of The Road


















Eigenlijk wil ik over het midden van de weg Sacramento binnenfietsen, maar dat zit er niet in. Tussen Davis en Sacramento gaat de route namelijk grotendeels over fietspaden. Daar gaat mijn plan om de Schotse band Middle Of The Road, die in 1972 een knoeperd van een hit had met Sacramento (A Wonderful Town), luid zingend op de middenstreep van de weg van een eerbetoon te voorzien. Misschien hebben ze dat ook niet echt verdiend, maar Chirpy Chirpy Cheep Cheep vond ik als jochie best te pruimen. Maar dat kan natuurlijk ook te maken hebben gehad met de hotpants van zangeres Sally Carr.
In de universiteitsstad Davis zijn die strak zittende hotpants weliswaar ook niet meer in de mode, maar de studentes dragen er wel bijna allemaal een korte (sport)broek. Third Street is the place to be; een aaneenschakeling van restaurantjes. En je kunt er ook overal studieboeken kopen. Waarmee je dan op de terrassen kunt zitten studeren. The California way of life.
Natuurlijk heeft zo´n universiteit een eigen sportcomplex. En nog even over die fietspaden. In Davis hebben ze zelfs rotondes voor fietsers. Beetje overdreven.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ha John! Leuk blog en mooie foto's, maar vergeet niet door te fietsen... Ik moest vorige week nog aan je denken, bij het concert van Sam Baker in Deventer. Fantastisch mooi en zo ongelofelijk prachtig dat ik er bijna van moest janken. Nou ja, je begrijpt het wel. Groet, Job