maandag 29 september 2008

Moab

Delicate Arch (bovenste foto) is te vinden op alle nummerplaten van auto´s uit Utah. Met ruim honderd mensen zitten we in het Arches National Park bij Moab tussen de rotsformaties te wachten om bij zonsondergang hetzelfde rood/oranje met de blauwe lucht te vangen zoals die op de grafische weergave op de nummerplaten te zien is. Een bijzondere ervaring.
De economie van Moab draait grotendeels om alle sportieve activiteiten die je in dit bijzondere landschap kunt ontplooien. Moab is vooral een walhalla voor mountainbikers. Als ik de stad binnenrol, doe ik dat samen met een groep die er net een tocht op heeft zitten. Ze zijn toch vooral jaloers op mijn trip. Nergens anders tijdens mijn reis zie ik zoveel fietsers. Zelf doe ik het trouwens in Moab een dagje rustig aan. Zo´n tocht door de canyons is vast en zeker bijzonder, maar nu toch maar even niet.


2 opmerkingen:

Mopperlog.com zei

Ha John, ga zo door. Ik hoor zo langzamerhand elke keer meer en mooiere muziek bij het lezen van dit blog. Toch Marijn een keer overhalen om ook die kant op te gaan, maar ik vrees dat ik dan net als jij op de fiets moet...
Groet, Job

Anoniem zei

Hoi John,

Wat ziet die Arch er magnifiek uit, echt kicken.
Snap niet dat je niet tussen de canyons door wilt fietsen, is toch leuk voor de afwisseling :-)