vrijdag 26 september 2008

Geen echte cowboy




















Daar staat hij dan, die fietser die in Amerika zijn cowboydroom wou najagen. Alweer 150 kilometer in de benen na een tocht van Boulder naar Hanksville. Mooie plaatsnaam, Hanksville, maar wat een gat. En toch zitten al twee van de drie motels vol. Want september en oktober zijn hoogseizoen in Utah. Bovendien, het is een heel eind rijden naar een ander motel vanuit Hanksville. Dus neem ik de eigenlijk te dure kamer in Hanksville Inn toch maar.
Die pijl op de foto slaat op de dag van morgen. Want waar zal ik morgen slapen? Morgen moet blijken of ik een echte cowboy ben. Want een cowboy heeft natuurlijk helemaal geen motelkamer nodig. Die slaapt in de wildernis. Tot nu toe heb ik een keer gekampeerd, omdat alle motels vol waren. Maar dat was wel in een stadje, zodat ik gewoon boodschappen kon doen en eten in het restaurant. Maar morgen moet ik bijna 200 kilometer fietsen naar het volgende stadje (lees: motel). En daar heb ik de puf niet toe. Is waarschijnlijk ook echt te ver. Dus moet ik ergens halverwege kamperen op een camping zonder stromend water. Met honger zal ik uitkijken naar de volgende dag. Zodat ik weer kan douchen en mijn computer gebruiken.
Een echte cowboy zal ik wel niet meer worden.

Geen opmerkingen: