vrijdag 12 september 2008

Vergeten




















Het is nog maar een klein stukje klimmen naar de top van Carson Pass, 2613 meter hoog. Ik ben wel eens veel hoger geweest (en moet trouwens deze tocht ook nog over de veel hogere Rocky Mountains), maar ik kan me niet heugen ooit zo kapot te hebben gezeten. Niet op de Italiaanse Stelvio; niet op de Gross Glockner in Oostenrijk; niet op de hoogste top van Europa waar je met een fiets kunt komen, de Pico Veleta in Spanje; niet op de vele Alpentoppen in Frankrijk; zelfs niet op die gedenkwaardige dag dat ik samen met Hans achtereenvolgens over de Furka, Süsten en Grimsel in Zwitserland trok.
Gelukkig vallen de laatste meters van Kirkwood naar de top mee. Daarna is het heerlijk afdalen. De banden (Schwalbe Marathon Supreme) van mijn mountainbike rijden voortreffelijk. Zelfs bij het schuinhangen in de bocht merk ik nauwelijks dat ik vijf tassen aan mijn fiets heb hangen. Alle ellende van een dag eerder ben ik alweer vergeten.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey John,
Wat lees ik nou. Is dit moeilijker dan het rondje in Zwitserland. 100 km klimmen naar 2613 m hoogte valt qua hellingspercentage nog wel mee hoor. Hoe moet dat over 8 weken dan wel niet gaan met de veldoertochten met jou. Of trekt de leeftijd meer aan de kuiten dan de berghelling.
Veel succes verder. Knappe prestatie hoor!!! (serieus)
Groeten, Hans