dinsdag 9 september 2008

Stars and Stripes (2)




















De tocht met de veerboot door de San Francisco Bay duurt slechts vijftig minuten, maar aan de andere kant van de baai ziet Amerika er anders uit. Georgia Street, de winkelstraat van Vallejo, ligt er tamelijk uitgestorven bij. Terwijl Vallejo toch een plaats is met ruim 110.000 inwoners. Maar waar ze zijn? Toch niet allemaal in een huisje dat is voorzien van de Stars and Stripes.
Vallejo ligt er keurig bij, maar het is nog niets vergeleken met Rockville, Cordelia en Fairfield. Die plaatsen zien er echt onberispelijk uit. Hoewel, eigenlijk valt dat niet goed waar te nemen, want de woonwijken zijn allemaal verstopt. De doorgaande weg waar ik langs fiets valt op door keurig verzorgd groen. De woonwijken zijn links en rechts via brede toegangswegen bereikbaar. Nette buurten lijken het, maar de schijn kan natuurlijk bedriegen. Want het heeft er alle schijn van dat het hier gaat om het soort woonwijk dat we te zien krijgen in de televisieserie Desperate Housewives. Wie weet zijn ze hier de hele dag druk zijn met de laatste roddels.
Voor mij loopt het bijna niet goed af. Want nergens in deze geordende wereld zijn winkels of tankstations te vinden aan de weg waarover ik fiets. En dat is opmerkelijk in Amerika. Zo kom ik al tijdens de eerste etappe bijna in de problemen omdat ik nergens drinken kan kopen. Pas op het einde van de dag als ik de route verlaat om in Vacaville een motel te zoeken, heb ik eindelijk succes. De motels liggen in de buurt van de Interstate 80 en 505 en daar is Amerika van alle gemakken voorzien.

1 opmerking:

Anoniem zei

Prachtig dat huis (en vooral zo gepubliceerd naast het logo).
Is in Nederland toch ondenkbaar om je huis in rood/wit/blauw te schilderen. Behalve het oranje tijdens voetbalkampioenschappen natuurlijk!