dinsdag 28 oktober 2008

Afgestapt op de vluchtstrook

En zo was het opeens voorbij. Afgestapt op de vluchtstrook. Net buiten Houston. Aan de andere kant van de door een lage betonnen muur gescheiden rijbanen toetert een auto. Dat zou Joe (zie: weerzien op de vluchtstrook) wel eens kunnen zijn, denk ik, maar het is al te laat om de hand nog op te steken. Niet veel later zwaait iemand in een auto die me voorbij rijdt en een eindje verder stopt op de vluchtstrook. Het is Joe, die op de terugweg is naar Austin. Hij biedt aan om me naar een motel in de buurt van het vliegveld te brengen, zodat ik de chaos van Houston kan vermijden. Hij brengt zijn eigen fiets terug naar zijn logeeradres van de afgelopen nacht, hij was nog maar net onderweg namelijk, en staat een kwartiertje later op de afgesproken afslag. De tassen gaan van de fiets en dan is het dus echt voorbij. Eerder dan verwacht, maar ik ben blij dat ik niet door Houston hoef te fietsen. Tijd om die stad nog te verkennen is er toch al niet meer. Een nachtje slapen nog in het zoveelste motel en dan de volgende dag wachten tot mijn vlucht vertrekt. Zo'n laatste dag is zelden de moeite waard.

5 opmerkingen:

Hugo Vogel zei

Hé jammer, ook voor ons lezers. Het is ineens voorbij, die leuke stukjes elke dag.

Anoniem zei

CONGRATS!!!! on your safe arrival Jon. I am still jealous of your trip.

Regards,


Bill Core, Abilene, Texas

Anoniem zei

Zo'n laatste dag is zelden de moeite waard. Behalve dan voor ons, als lezers. Geweldig gedaan John! Echt een fantastisch reisverslag.

Anoniem zei

Welkom thuis John
Heb met interesse je tocht gevolgd.
Blijft ook mijn fietsdroom, ooit in de VS te fietsen (wat verder dus dan een dag fiets huren op Venice Beach).

Gerard

P. zei

John,

Hartelijk dank voor je beschrijving van je reis. 't Waas heel inspirerend.

Nu zit ik zelf in Oklahoma.

Maandag vertrekken we naar New York om daar de verkeizingen mee te meken.

P.