dinsdag 7 oktober 2008

Letters





















Ik hou van letters. Ik hou van kleur. Wat zou het leven zijn zonder? Hoe zou ik mijn weg vinden? Amerika is een land van letters. Billboards die de weg wijzen naar een nog mooier leven.
Over het algemeen richt ik mijn camera op letters die door de loop der jaren aan kracht hebben ingeboet. Letters die boodschappen brengen, waar we nu geen belangstelling meer voor hebben. Oude ambachtelijke vormen die de glorietijd van Amerika representeren. De tijd dat auto´s er uitzagen als vliegtuigen. Het tijdperk van rock-´n-roll ook.
Bij het verlaten van Pueblo zie ik de letters COLOR op een pand staan. Colorado afficheert zich als colorful, maar in dit geval betreft het een keten voor winkels die tegels en tapijt verkopen. Nieuwe letters, maar wel aantrekkelijk vormgegeven.
Het oude bord USED CARS in het ten oosten van Pueblo gelegen stadje Fowler is op zich niet zo bijzonder, maar omdat het van die oude letters zijn met zoveel geschiedenis toch ook weer wel.

Geen opmerkingen: