woensdag 15 oktober 2008

Muurschilderingen en een modderpoel








































Met muurschilderingen van cowboys en andere Amerikaanse taferelen blijft een plaatsje als Hale Center in Texas tenminste een beetje toonbaar. Veel van die opgefleurde gebouwen hebben verder geen functie meer. Leegstand dus.
Over US 87 fiets ik naar Lubbock. Die loopt grotendeels langs Interstate 27. Af en toe lopen de wegen iets anders en alleen die gedeelten is Route 87 in geel aangegeven op de kaarten van het boek The Roads Of Texas, dat ik gebruik om mijn route te bepalen. Daardoor heb ik al eens een onnodige omweg gemaakt, omdat ik dacht dat de 87 ophield en overging in de snelweg. Dat blijkt dus niet het geval. Vandaag echter houdt Route 87 bij New Deal er zo maar mee op. De weg gaat onder de snelweg door en loopt vervolgens aan de andere kant doodleuk weer terug.
Ik bekijk de kaart en zie dat ik Farm Road 1264 kan nemen die enkele kilometers ten westen van de snelweg ook in Lubbock uitkomt. Echter, de weg daar naartoe gaat over in een dirt road. Een modderpoel. Dankzij een vrouw die met twee honden langs de kant van de weg loopt, vind ik toch nog uit hoe ik alsnog verder kan via US 87.
En dan nu iets totaal anders: een filmpje van de unieke Legendary Stardust Cowboy. Uit Lubbock!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hé John,
Volg je wel hoor - elke dag. Hier is alles prima, ook je huisje.
Maar ik vroeg me af; ga je nog langs Teije? Of Evert Wilbrink (buurman van Joe Ely en Ian MacLagan toch?)

Wiebren